2014 m. spalio 29 d., trečiadienis

Autodromo Nazionale di Monza: sekmadienis

Nakvynei Kome įsigudrinau išsirinkti hostelį lyg ir nelabai toli nuo centro esančiame, tačiau labai kalvotame regioniniame parke, pačiame vienos kalvos viršuje. Tai nebuvo labai patogu – iki stoties nuo jo kinkuoti reikėjo bene tris ketvirčius valandos, tad ir keltis sekmadienį teko gana anksti. Nusigauti iki trasos Monzoje šį sykį pasirinkau specialų autobusą. Šis, tiesa, irgi paleidžia gana toli nuo pačios trasos.


Kukli stiuardų Testarossa
Nuo ryto vykusiose žemesniųjų klasių formulių lenktynėse pamėginau atgaivinti sporto fotografavimo įgūdžius ir pafotografuoti skriejančius automobilius. Tai pasirodė ne taip jau lengva, o į fotoaparato atminties kortelę nugulė daugybė tuščio asfalto nuotraukų. Pasibodėjęs šituo užsiėmimu nusprendžiau reikiamus kadrus pasidaryti vairuotojams sukant apšilimo ratą, o tuo tarpu pasidairyti po trasą. Turiu pasakyti, kad visos jos taip ir neapėjau – vis dėlto daugiau kaip 6 km ilgio žiedas tai ne futbolo stadionas ar ledo arena. Mano pažintis su Monza apsiribojo pietine trasos dalimi, maždaug tarp Ascari posūkio ir starto linijos.

King Jenson
Pažiūrėjus žemesniųjų klasių formulių bei Posrche Cup lenktynes vis labiau artėjo F-1 pilotų pasirodymas. Deja, prieš lenktynes vykstantį pilotų paradą supainiojęs laikus pražiopsojau ir vietoj jo nuėjau nusipirkti užkąsti, o kai grįžau į tribūną buvo jau vėlu... Iš apmaudo beliko kandžioti sau alkūnes, bet tebūnie tai pamoka – svarbiausių įvykių laikus tokiuose renginiuose reikia iškalti atmintinai.

Prasidėjus lenktynėms graužtis dėl praleistos progos pamatyti pilotus be šalmų nebebuvo kada – reikėjo sekti įvykius trasoje. Reikia pastebėti, kad Formulės stebėjimas gyvai didele dalimi nesiskiria nuo jos stebėjimo per televizorių. Trasa ilga, pravažiuojančius bolidus pamatai tik trumpą laiko tarpą, o ir įdomiausi įvykiai, žinoma, klostosi kažkur kitoje trasos dalyje. Žinoma, kiek perdedu, ir vien atmosfera bei jausmas, kad esi per kelis metrus nuo veiksmo atperka viską, tačiau tiesa ta, kad svarbiausius lenktynių įvykius (kaip kad startas ar Nico Rosbergo klaidos) teko stebėti per priešais tribūną pastatytą didelį ekraną.
 
Nugalėtojas
Lenktynės didele įvykių gausa nepasižymėjo: kaip šiemet įprasta jose dominavo Mercedes atstovai. Po starto lyderio poziciją iš Lewiso Hamiltono perėmęs Nico Rosbergas du kartus prašoko pirmąjį posūkį ir po antrosios klaidos užleido pirmąją vietą savo komandos kolegai. Šis gi užtikrintai suvažiavo iki pat finišo ir pelnytai iškovojo ne tik pergalę, bet ir pasiekė „Didijį šalmą“ (pole pozicija, greičiausias ratas, pergalė). Antras liko Rosbergas, trečias gi atvažiavo Williams atstovaujantis brazilas Felipe Massa. Vietinių sirgalių numylėtinis Fernando Alonso distancijos nebaigė dėl bolido gedimo, o savo tautiečių gausiai palaikomas Kevinas Magnussenas į finišą atriedėjo dešimtas.

Lenktynėms pasibaigus ir sportininkams apvažiavus garbės ratą didžioji žiūrovų dauguma puolė į trasą. Nežinau kiek tai formaliai legalu (kaip ten bebūtų, norint papulti ant asfalto reikia perlipti tvorą), tačiau faktas, kad toleruojama. Na ir įsivaizduoti Italijos Grand Prix apdovanojimus be raudonos tifozių minios... Kažkaip būtų nei šis, nei tas.


Ferrari ir Baltarusijoje Ferrari
Pasekęs minios pavyzdžiu ir persiridenęs per tvorą dar spėjau iki apdovanojimų ceremonijos atsidurti netoli pakylos. Vieta stebėti pačiai ceremonijai gal ir nebuvo ideali (arčiau prisibrauti be perdėto darbo alkūnėmis nebebuvo įmanoma), tačiau užfiksuoti taure besidžiaugiantį lenktynių nugalėtoją pavyko pakankamai neblogai. Paklausęs jau tradicinės klausimų – atsakymų serijos ant pakylos, kurioje abu Mercedes lenktynininkai bandė rasti diplomatiškus atsakymus į klausimus apie jų gerokai pašlijusius tarpusavio santynius, ir dar kiek paslampinėjęs po trasą, sukirtęs picą ir užgėręs ją alumi (trasos prekybininkai už mažesnę kainą pardavinėjo tai, ko nespėjo per savaitgalį, o jų labai entuziastingi šūksniai „pizza e birra cinque euro“ įsikirto į smegenis kokiai savaitei) netrukus patraukiau link autobuso. Sena svajonė įgyvendinta, patiko, reikės važiuoti dar.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą