Parabolica |
Jei pasirinkimą keliauti į
Italiją nulėmė, visų pirma, šios šalies kultūra, istorija, gamta ir virtuvė,
tai pasirinkimą kada keliauti į Italiją nulėmė sportiniai prioritetai ir, visų
pirma, renginys, kiekvienais metais rugsėjo pradžioje vykstantis už keliolikos
kilometrų į šiaurės rytus nuo Milano. Kalbu, žinoma, apie Italijos Grand Prix
lenktynes garsiojoje Monzos trasoje, etapas kurioje yra tiesiog neatskiriamas
Formulės 1 lenktynių atributas – tik sykį, 1980 m., Gran Premio d‘Italia buvo
surengtas ne čia, o Imoloje.
Viso savaigalio bilietą į
lenktynes internetu įsigijau dar pavasarį. Pigiausias būdas aplankyti šią
autosporto fiestą būtų pirkti „General admission“ bilietą, su kuriuo lenktynes
stebėti galima stovint ant kokios kalvelės ar įsitaisius vienoje iš nedidelių
tribūnų, pastatytų greta trasos. Vis dėlto nusprendžiau, kad rizika pavėluoti
užsiimti padorią vietą ir vietoj lenktyninių automobilių matyti kieno nors
pakaušį man nėra visai priimtina, ir įsigijau brangesnį, tačiau atskirą vietą
tribūnoje garantuojantį bilietą.
Centrinė Monzos gatvė |
Nuo Komo iki Monzos traukiniu
viso labo pusvalandis, o štai trasa nuo Monzos geležinkelio stoties nėra taip
jau arti. Pirmą dieną nusprendžiau nesinaudoti specialiu autobusu, už 4 eurus
nuvežančiu iki trasos prieigų, o pro miesto centrą ir parką iki autodromo
nužingsniuoti pėsčiomis. 120 tūkstančių gyventojų turinti ir faktiškai Milano
priemiesčiu esanti Monza pasirodė malonus, gražus, tačiau nelabai kuo
išsiskiriantis Italijos miestas, apie kurį, jei ne trasa, matyt niekas per daug
ir nežinotų. Pusvalandis ėjimo per miestą, panašiai tiek per parką, ir ausis
jau pasiekia tolimas variklių zyzimas bei pasirodo pirmieji žmonių srautus
reguliuojantys siuardai.
Kasoje atsiėmęs bilietą
patraukiau į trasą ir pirmu netikėtumu tapo tai, kad apsaugos beveik nėra ir ji
visiškai netikrina, ką žiūrovai nešasi į tribūnas. Pripratus prie futbolo
stadionų, kur į tave visi žiūri kaip į potencialų Osamą bin Ladeną, buvo labai
neįprasta atsidurti renginyje, kur be vargo galėtum įsinešti vidutinio dydžio
granatsvaidį. Galbūt ypatingos apsaugos ir nereikia: Formulėje 1 nėra tokios
skirtingų stovyklų priešpriešos, kokia būdinga futbolui.
Galinė tiesioji |
Mažiau automobilių sportu
besidominčiam skaitytojui verta paminėti, kad Grand Prix savaitgalis apima ne
tik Formulę 1. Be prestižiškiausių lenktynių jame vietos dar atrado GP2 ir GP3
serijos formulėms ir kėbuliniams Porsche automobiliams, tad trasa kas nors
važinėjosi kone visą laiką – jei nori sėdėk tribūnose nuo ryto iki vakaro ir
dabok į prazvimbiančius automobilius. Retas kas yra tam pakankamai kantrus: per
žemesniųjų klasių lenktynes, o ir per F-1 treniruočių važiavimus, tribūnos buvo
apytuštės.
Per Forumlės 1 kvalifikaciją tai,
be abejo, pasikeitė: mano tribūna (sėdėjau starto – finišo tiesiosios
pradžioje, prie išvažiavimo iš Parabolica posūkio) užsipildė likus dar
keliolikai minučių iki kvalifikacinio važiavimo starto. Kaip ir dera Monzoje,
didžiąją publikos dalį sudarė raudonieji Ferrari gerbėjai, tačiau netrūko ir
kitų ekipų ar atskirų lenktynininkų supporterių. Mano tribūnoje didžiausią
etninę mažumą sudarė Kevino Magnusseno palaikyti suvažiavę danai, kai kurie,
beje, labai balsingi.
Kvalifikaciniame važiavime
stipriausi buvo šiame sezone dominuojančios Mercedes komandos pilotai: pirmą
starto poziciją iškovojo Lewisas Hamiltonas, antras liko jo komandos priešas
Nico Rosbergas. Po jų poromis išsirikiavo Williams, McLaren ir Red Bull pilotai
ir tik į septintą vietą įsiterpęs vietinis herojus Fernando Alonso sudarkė šią
gražią seką.
Pasibaigus kvalifikaciniam
važiavimui iš trasos neskubėjau ir jau ištuštėjusioje tribūnoje besišildydamas
pavakario saulutėje pasidairiau į žemesnių klasių formulių lenktynių pirmuosius
važiavimus. Eidamas iš trasos dar pasidalinau įspūdžiais su sutiktu tautiečiu
(buvau apsivilkęs Atėnų olimpiados Lietuvos krepšinio rinktinės marškinėlius,
kurie nesunkiai išdavė mano tautybę ir vakare vos neįvarė infarkto Kome
laikraščius pardavinėjančiai bobutei) ir, netrukus jau sėdėjau patogiame
traukinyje į Komą, iš anksto gardžiuodamasis rytojaus lenktynėmis.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą